Personvern
KIEHL’S / L'ORÉAL NORGE AS
PERSONVERNERKLÆRING
Personvernerklæringen blir oppdatert fra tid til annen, og den bør derfor regelmessig leses gjennom. Vår personvernerklæring ble sist endret i oktober 2019. For ytterligere informasjon om vår personvernspraksis, angir vi nedenfor hvilke personopplysninger vi kan motta direkte fra deg eller gjennom din samhandling med oss, hvordan vi kan bruke dem, hvem vi kan dele dem med, hvordan vi beskytter og lagrer dem sikkert, og dine rettigheter vedrørende dine personopplysninger. Selvsagt vil ikke alle situasjoner være relevante for deg. Denne Personvernerklæringen gir deg en oversikt over alle mulige situasjoner hvor vi kan samhandle. Jo mer du samhandler med oss og jo mer du forteller oss om deg, jo mer tilpassede tjenester kan vi tilby. Når du deler personopplysninger med oss, eller når vi samler inn personopplysninger om deg, behandler vi dem i samsvar med denne erklæringen. Vennligst les denne informasjonen og vår Spørsmål-og-Svar-side (hvis noen) nøye. Dersom du har spørsmål om eller er bekymret for personopplysningene dine, vennligst kontakt oss. HVA VIL DU FINNE I DENNE PERSONVERNERKLÆRINGEN? Hvilke opplysninger samler vi inn fra deg og hvordan bruker vi dem? Hvordan samler vi inn eller mottar vi opplysningene dine? Automatiserte individuelle beslutninger Hvem har tilgang til dine personopplysninger? Hvor lagrer vi dine personopplysninger? Hvor lenge lagrer vi dine personopplysninger? Er personopplysningene mine sikre? Lenker til tredjepartsnettsteder og innlogging fra sosiale medier Sosiale medier og brukergenerert innhold HVEM VI ER L'Oréal Norge AS er ansvarlig for de personopplysningene du deler med oss. Når vi bruker "L'Oréal", "oss", "vår" eller "vi", er det dette selskapet vi refererer til. L'Oréal Norge AS er behandlingsansvarlig i henhold til gjeldende personvernlovgivning.
L'Oréal Norge AS NORDIC DATA PROTECTION OFFICER / PERSONVERNOMBUD HVA ER PERSONOPPLYSNINGER? "Personopplysninger" betyr opplysninger eller deler av opplysninger som kan identifisere deg, enten direkte (for eksempel navnet ditt) eller indirekte (for eksempel gjennom pseudonymiserte data som et unikt identifikasjonsnummer). Dette betyr at personopplysninger inkluderer ting som epost- og postadresse/telefonnummer, brukernavn, profilbilder, personlige preferanser og handlevaner, brukergenerert innhold, bankinformasjon informasjon om dine egenskaper. Det kan også inkludere unike numeriske identifikatorer som datamaskinens IP-adresse eller MAC-adressen til mobilenheten, samt informasjonskapsler.
HVILKE OPPLYSNINGER SAMLER VI INN OM DEG OG HVORDAN BRUKER VI DEM? For L'Oréal står du, forbrukeren, i fokus. Vi elsker å høre fra deg, bli kjent med deg og levere produkter som du liker. Og, vi vet at mange elsker å kommunisere med oss. Derfor er det mange måter du kan dele personopplysninger med oss på, og vi kan samle dem inn.
Hvordan samler vi inn eller mottar vi dine opplysninger? Vi kan samle inn eller motta opplysninger fra deg via våre nettsteder, skjemaer, apper, enheter, L'Oréals produkt- eller merkevaresider på sosiale medier, eller på annen måte. Noen ganger gir du oss informasjonen direkte (for eksempel når du oppretter en konto, når du kontakter oss, når du kjøper noe fra nettstedene våre/appene eller butikkene/skjønnhetssalongen), noen ganger samler vi dem inn (for eksempel ved å bruke informasjonskapsler for å forstå hvordan du bruker nettstedene/appene våre) eller vi mottar opplysningene dine fra andre tredjeparter, inkludert andre L'Oréal konsernselskap.
Når vi samler inn opplysningene dine, markerer vi de obligatoriske feltene med stjerner når slike opplysninger er nødvendige for at vi skal kunne: Dersom du ikke taster inn de stjernemarkerte opplysningene, kan dette påvirke vår mulighet til å levere produktene og tjenestene. I oversikten nedenfor lister vi ytterligere detaljer, og forklarer: Avhengig av hva formålet med personopplysningene er, kan det rettslige grunnlaget for dine personopplysninger være: Informasjonsoversikt over din samhandling med oss og konsekvensene for opplysningene dine Under hvilke samhandlinger kan opplysningene dine oppgis eller samles inn? Hvilke personopplysninger kan vi motta direkte fra deg eller som følge av din samhandling med oss? Hvordan og hvorfor kan vi bruke personopplysningene? Hva er det rettslige grunnlaget for å bruke personopplysningene dine? Kontoopprettelse og -administrasjon Informasjon samlet inn når en konto opprettes på L'Oréals nettsteder/apper, gjennom innlogging fra sosiale medier eller i en butikk. Avhengig av din samhandling med oss, kan opplysningene inkludere: For: Å levere den tjenesten du ba om (f.eks. opprette en konto, delta i en spørreundersøkelse, eller kjøpe et produkt). Å sende deg direkte markedsføring. Å sikre at nettstedene/appene våre er sikre, beskytte dem mot svindel og underslag og hjelpe oss å bedre forstå dine behov og forventninger og derigjennom forbedre tjenestene, produktene og merkevarene våre. Nyhetsbreve og markedsføringskommunikasjon via abonnement Avhengig av din samhandling med oss, kan opplysningene inkludere: For: Å sende deg direkte markedsføring. Samtykket kan alltid trekkes tilbake. Å tilpasse vår markedsføring, evaluere effektiviteten, og sørge for at din opplevelse er så relevant som mulig; å hjelpe oss å bedre forstå dine behov og forventninger og derigjennom forbedre tjenestene, produktene og merkevarene våre. Å ha opplysningene dine på en «Fritaksliste» over personer som ikke lenger ønsker at vi skal sende dem direkte markedsføring Kjøp og ordreadministrasjon Opplysninger samlet inn under kjøpsprosessen på L'Oréals nettsteder/apper/sider på sosiale medier eller i butikk Avhengig av din samhandling med oss, kan opplysningene inkludere: For: Å levere den tjenesten du har bedt om (kjøp). Å beskytte deg og oss fra svikaktige transaksjoner og for å sikre at betalingen er fullstendig og ikke gjenstand for svindel og underslag. Internettsurfing Opplysninger samlet inn av informasjonskapsler og lignende teknologi ("Informasjonskapsler"*) som en del av din surfing på L'Oréals nettsteder/apper og/eller tredjeparts nettsteder/apper. For informasjon om spesifikke Informasjonskapsler på et gitt nettsted/app, vennligst se Cookie settings. * Informasjonskapsler er små tekstfiler som lagres på din enhet (datamaskin, nettbrett eller mobiltelefon) når du er på internett, også når du besøker L'Oréal-konsernets nettsteder. Avhengig av din samhandling med oss, kan opplysningene inkludere: Teknisk informasjon: En unik identifikator tildelt hver besøkende og utløpsdatoen for slik identifikator. Vi benytter Informasjonskapsler, når det er relevant, sammen med andre personopplysninger du allerede har delt med oss (slik som tidligere kjøp, eller om du har abonnert på epost-nyhetsbrevet vårt) eller for følgende formål Å sikre at vi gir deg nettsteder/apper, annonsering og informasjon som fungerer som de skal og som blir kontinuerlig forbedret gjennom Informasjonskapsler som (i) er vesentlige for at nettstedene/appene våre skal fungere; (ii) brukes for å holde nettstedene/appene trygge og sikre. Alle andre Informasjonskapsler Kampanjer Opplysninger samlet inn under spill, konkurranser, kampanjetilbud, vareprøveforespørsler, spørreundersøkelser. Avhengig av din samhandling med oss, kan opplysningene inkludere:s Vous fournir le service que vous avez demandé. Å hjelpe oss å bedre forstå dine behov og forventninger og derigjennom forbedre tjenestene, produktene og merkevarene våre. Å sende deg direkte markedsføring. Samtykket kan alltid trekkes tilbake. Brukergenerert innhold Opplysninger som er samlet inn da du lastet opp innhold på en av våre plattformer på sosiale medier eller samtykket i at vi gjenbrukte innhold du la ut på plattformer for sosiale medier. Avhengig av din samhandling med oss, kan opplysningene inkludere: Å gjenbruke innhold du har lagt ut på nettet. Samtykket kan alltid trekkes tilbake. Å hjelpe oss å bedre forstå dine behov og interesser og derigjennom forbedre tjenestene, produktene og merkene våre. Bruk av apper og enheter Opplysninger samlet inn basert på din bruk av våre apper og/eller enheter. Avhengig av din samhandling med oss, kan opplysningene inkludere: For: Å levere tjenestene du har bedt om (inkludert, om nødvendig, forsknings- og innovasjonsavdelingens analyse av den nødvendige algoritmene for å tilby tjenesten). Å alltid forbedre produktene og tjenestene våre i samsvar med dine behov og forventninger og for forsknings- og utviklingsformål. Henvendelser Opplysninger samlet inn når du stiller spørsmål (f.eks. gjennom vår kundeservice) i forbindelse med våre merker, våre produkter og deres bruk. Avhengig av din samhandling med oss, kan opplysningene inkludere: Når det er nødvendig, koble deg til de relevante tjenestene Å behandle forespørselen din. Å hjelpe oss å bedre forstå våre kunders behov og forventninger og derigjennom forbedre tjenestene, produktene og merkevarene våre. Å overholde den rettslige forpliktelsen til å overvåke uønskede effekter av produkter. Automatiserte beslutninger For å sikre transaksjonene som går via våre nettsteder/apper/enheter mot svindel og underslag benytter vi tredjepartsleverandørens løsning(er). Metoden for å oppdage svindel er blant annet basert på enkle sammenligninger, assosiasjoner, klynger, prediksjon og påvisning av anomalier ved bruk av kunstig intelligens, datafusjonsteknikker og andre datautvinningsteknikker. Denne prosessen kan være fullstendig automatisert eller den kan innebære menneskelig innblanding der en person tar den endelige beslutningen. Uansett, tar vi alle rimelige forholdsregler og sørger for beskyttelse for å begrense tilgangen til dine opplysninger. Som et resultat av automatisert svindelpåvisning, kan du (i) oppleve forsinkelse i behandlingen av bestillingen/ forespørselen din mens transaksjonen blir gjennomgått av oss; og (ii) ha begrenset tilgang til eller være utelukket fra en tjeneste dersom en risiko for svindel er identifisert. Du har rett til å få tilgang til informasjonen som vi baserer beslutningen på. Vennligst se avsnittet om "Dine rettigheter og valg" nedenfor. Profilering Når vi sender eller viser personlig tilpasset informasjon eller innhold, kan vi benytte enkelte teknikker som er kvalifisert som "profilering" (dvs. en hvilken som helst form for automatisert behandling av personopplysninger som består av å bruke disse opplysningene for å vurdere enkelte personlige forhold knyttet til en fysisk person, spesielt for å analysere eller forutsi den fysiske personens preferanser, interesser, økonomiske situasjon, adferd, lokalitet, helse, pålitelighet eller bevegelser). Dette betyr at vi kan samle inn personopplysninger om deg i de ulike scenariene nevnt i tabellen ovenfor. Vi sentraliserer disse opplysningene og analyserer dem for å evaluere og forutsi dine personlige preferanser og/eller interesser.
Basert på vår analyse, sender eller viser vi informasjon og/eller innhold tilpasset dine interesser/behov. Under visse omstendigheter har du rett til å motsette deg bruken av dine opplysninger til "profilering". Vennligst se "Dine rettigheter og valg"-avsnittet nedenfor. Hvem kan få tilgang til dine Personopplysninger? Vi kan dele dine personopplysninger i L'Oréal-konsernet for å overholde våre rettslige forpliktelser, for å hindre svindel og/eller for å sikre våre verktøy, for å forbedre våre produkter og tjenester, eller etter å ha mottatt ditt samtykke til å gjøre det. Avhengig av formålene personopplysningene ble samlet inn for, og kun i den grad det er nødvendig kan L'Oréal-konsernselskap over hele verden få tilgang til dine personopplysninger, når det mulig i pseudonymisert form (direkte identifikasjon er ikke mulig), og når det er nødvendig for å levere tjenestene du har bedt om. Vi kan også dele personopplysningene dine i pseudonymisert form (direkte identifikasjon er ikke mulig) med forskerne i L'Oréals Forskings- & Utviklingsteam, inkludert de som er lokalisert utenfor ditt land, for forsknings- og utviklingsformål. Når det er tillatt, kan vi også dele enkelte av dine personopplysninger, inkludert de som er samlet inn via Informasjonskapsler, med merkene våre for å samkjøre og oppdatere personopplysningene du deler med oss, for å føre statistikk basert på dine egenskaper og for å tilpasse vår kommunikasjon. Vennligst besøk L'Oréal-konsernets nettsteder for ytterligere informasjon om L'Oréal-konsernet , våre merker og våre lokasjoner. Vi kan dele dine personopplysninger med tredjeparter og selskaper i L'Oréal-konsernet for markedsføringsformål. Vi vil kun dele dine personopplysninger med tredjeparter for direkte markedsføringsformål med ditt samtykke. I den sammenhengen blir personopplysningene dine behandlet av slik tredjepart, som fungerer som behandlingsansvarlig, og deres vilkår og personvernserklæring gjelder. Du bør gjennomgå dokumentasjonen nøye før du samtykker i å oppgi dine personopplysninger til en tredjepart. Dine personopplysninger kan også behandles på våre vegne av betrodde tredjepartsleverandører. Vi stoler på betrodde tredjeparter for å utføre en rekke forretningsaktiviteter på våre vegne. Vi gir dem kun den informasjonen de trenger for å utføre tjenesten, og vi krever at de ikke bruker dine personopplysninger til andre formål. Vi gjør alltid vårt beste for å sikre at alle tredjeparter vi jobber med, holder personopplysningene dine sikre. For eksempel, kan vi overlate tjenester som krever behandling av dine personopplysninger til: Vi kan også oppgi dine personopplysninger til tredjeparter: Vi kan oppgi dine personopplysninger til våre partnere Informasjon som Facebook samler inn og deler med oss Alle Facebook-funksjoner og -tjenester tilgjengelige på vårt nettsted / i vår app reguleres av Facebooks Retningslinjer for data , som gir nærmere informasjon om din rett til privatliv og innstillingsalternativer. Når du bruker disse Facebook-funksjonene, samler vi opplysninger som hjelper oss å: Vi kan også bruke de personopplysningene du delte med oss på dette nettstedet / i denne appen (for eksempel fornavn og etternavn, e-post, adresse, kjønn og telefonnummer) for å identifisere deg på Facebook (eller Instagram, Messenger eller andre Facebook-tjenester) med det formål å vise deg annonser som er enda mer relevante for deg. I den forbindelse vil Facebook ikke dele dine personopplysninger med andre og vil slette opplysningene så snart sammenkoblingsprosessen er fullført. Googles reklametjenester
Vi vil hverken tilby eller selge personopplysningene dine til andre. Hvor lagrer vi dine personopplysninger Opplysningene vi samler inn fra deg kan overføres til, åpnes fra, og lagres på en lokasjon utenfor det Europeiske Økonomiske Samarbeidsområdet ("EØS"). De kan også behandles av ansatte som opererer utenfor EØS, som jobber for oss eller en av våre tjenesteleverandører. L'Oréal overfører personopplysninger utenfor EØS kun på en sikker og lovlig måte. Ettersom noen land ikke har lover som styrer bruk og overføring av personopplysninger, tar vi nødvendige skritt for å være sikre på at tredjeparter overholder de forpliktelsene angitt i denne Personvernerklæringen. Disse skrittene kan omfatte gjennomgang av tredjeparts personverns- og sikkerhetsstandarder og/eller å inngå relevante avtaler (basert på malen vedtatt av EU-kommisjonen som er tilgjengelig her).
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt oss som beskrevet i "Kontaktinformasjon"-avsnittet nedenfor. Hvor lenge lagrer vi dine personopplysninger Vi lagrer personopplysningene dine bare til formålet vi har samlet inn personopplysningene dine for er oppnådd, eller for å overholde rettslige forpliktelser.VÅRT PERSONVERNLØFTE
Org.nr. 954 790 088
Postboks 404
1327 Lysaker
L’Oréal Danmark A/S
Havneholmen 25
1561 København V
Denmark
E-mail: [email protected]
Samtykket kan alltid trekkes tilbake.
For:
Samtykket kan alltid trekkes tilbake.
Når du bruker dette nettstedet / denne appen, kan du:
Når vi bruker Googles reklametjenester på våre nettsteder / i våre apper, vil Google ha tilgang til og bruke dine personopplysninger. Hvis du vil vite mer om hvordan Google bruker dine personopplysninger i denne sammenheng, kan du se på Google Personvern og vilkår, som du finner her, og som regulerer disse tjenestene og databehandlingen.
- Når du kjøper produkter og tjenester, lagrer vi personopplysningene dine så lenge vi har et kontraktsforhold;
- Når du deltar i en kampanje, lagrer vi personopplysningene dine så lenge kampanjen varer;
- Når du kontakter oss med en forespørsel, lagrer vi personopplysningene dine så lenge det er nødvendig for å behandle forespørselen din.
- Når du oppretter en konto, lagrer vi personopplysningene dine til du ber oss om å slette dem eller etter en periode med inaktivitet (ingen aktiv samhandling med merker) definert i samsvar med lokale bestemmelser og veiledning;
- Når du har samtykket til direkte markedsføring, lagrer vi personopplysningene dine til du melder deg av eller ber oss om å slette deg, eller etter en periode med inaktivitet (ingen aktiv samhandling med merkevarer) definert i samsvar med lokale bestemmelser og veiledning;
- Når Informasjonskapsler er plassert på din computer, lagrer vi dem så lenge det er nødvendig for å oppnå formålene deres (f.eks. så lenge handlevogns-informasjonskapsler eller økt-informasjonskapsler varer) og i en periode definert i samsvar med lokale bestemmelser og veiledning.
Vi kan lagre enkelte personopplysninger for å overholde rettslige og regulatoriske forpliktelser, samt for å administrere våre rettigheter (for eksempel hevde våre krav overfor domstolene) og for statistiske og historiske formål.
Når vi ikke lenger har behov for å bruke personopplysningene dine, vil de bli fjernet fra våre systemer og registrert eller anonymisert slik at du ikke lenger kan identifiseres ut fra dem.
Er personopplysningene dine sikre?
Vi er forpliktet til å sikre personopplysningene dine, og ta alle rimelige forhåndsregler for å gjøre det. I våre kontrakter med betrodde tredjeparter som behandler dine personopplysninger, krever vi at de gjør det samme.
Vi gjør alltid vårt beste for å beskytte personopplysningene dine, og når vi har mottatt personopplysningene dine har vi strenge rutiner og sikkerhetsfunksjoner for å hindre uautorisert tilgang. Siden overføring av informasjon via internett ikke er helt sikker, kan vi ikke garantere sikkerheten til opplysninger overført til våre nettsteder. Som sådan gjøres enhver overføring på egen risiko.
Lenker til tredjepartsnettsteder og innlogging fra sosiale medier
Fra tid til annen kan våre nettsteder inneholde lenker til og fra nettstedene til våre partnernettverk, annonsører og tilknyttede selskaper. Dersom du følger en lenke til noen av disse nettstedene, må du være oppmerksom på at disse nettstedene har sine egne personvernerklæringer, og at vi ikke er ansvarlige for disse erklæringene. Vennligst sjekk disse erklæringene før du oppgir personopplysninger på disse nettstedene.
Vi kan også tilby deg muligheten til innlogging fra sosiale medier Hvis du velger å gjøre det, må du være oppmerksom på at du deler profilinformasjonen din med oss, avhengig av innstillingene dine for sosiale medier. Vennligst besøk den aktuelle plattformen for sosiale medier og gjennomgå personvernserklæringen for å forstå hvordan dine personopplysninger deles og brukes i denne sammenhengen.
Sosiale medier og brukergenerert innhold
Noen av våre nettsteder og apper tillater brukere å legge ut sitt eget innhold. Husk at innhold som legges ut på en av våre plattformer for sosiale medier er offentlig tilgjengelig, så du bør være forsiktig med å oppgi visse personopplysninger, f.eks. økonomisk informasjon eller adressen din. Vi er ikke ansvarlig for eventuelle handlinger utført av andre personer dersom du legger ut personopplysninger på en av våre plattformer for sosiale medier, og vi anbefaler at du ikke deler slik informasjon.
DINE RETTIGHETER OG VALG
L'Oréal respekter din rett til privatliv: det er viktig at du er i stand til å kontrollere dine egne personopplysninger. Du har følgende rettigheter:
Dine rettigheter |
Hva betyr det? |
Retten til å informeres |
Du har rett til å motta tydelig, gjennomsiktig og lett forståelig informasjon om hvordan vi bruker personopplysningene dine, og dine rettigheter. Derfor gir vi deg informasjonen i denne erklæringen. |
LRetten til innsyn |
Du har rett til å få innsyn i personopplysningene dine (med forbehold om visse begrensninger). Vi kan kreve en rimelig avgift med tanke på de administrative kostnadene forbundet med å levere informasjonen. Forespørsler som åpenbart er ubegrunnede, overdrevne eller repeterende vil ikke bli besvart. For å gjøre dette, vennligst ta kontakt ved å benytte kontaktinformasjonen nedenfor. |
Retten til korrigering |
Du har rett til å få dine personopplysninger rettet dersom de er feil eller utdaterte og/eller fullført dersom de ikke er fullstendige. For å gjøre dette, vennligst ta kontakt ved å benytte kontaktinformasjonen nedenfor. Dersom du har en konto, kan det være enklere å rette dine egne opplysninger via "Min Konto"-funksjonen. |
Retten til sletting/retten til å bli glemt |
I noen tilfeller kan du har rett til å få dine personopplysninger slettet. Merk at dette ikke er en absolutt rett, da vi kan ha rettslig plikt eller har berettiget grunnlag for å lagre personopplysningene dine. Dersom du ønsker at vi skal slette personopplysningene dine, vennligst ta kontakt ved å benytte kontaktinformasjonen nedenfor. |
Retten til å motsette seg direkte markedsføring, inkludert profilering |
Du kan når som helst avslutte abonnementet ditt eller melde deg av vår direkte markedsføring. Det enkleste er å klikke på "avslutt abonnement"-lenken i en epost eller annen kommunikasjon vi sender deg. Ellers kan du kontakte oss ved å benytte kontaktinformasjonen nedenfor. Dersom du ønsker å motsette deg profilering, vennligst ta kontakt ved å benytte kontaktinformasjonen nedenfor. |
Retten til når som helst å trekke tilbake samtykke til databehandling basert på samtykke |
Du kan trekke tilbake samtykket til behandling av dine personopplysninger når slik behandling er basert på samtykke. Det at samtykket blir trukket tilbake påvirker ikke lovligheten av behandlingen basert på samtykke før tilbaketrekkingen. Vi viser til tabellen i avsnittet "Hvilke opplysninger samler vi inn fra deg og hvordan bruker vi dem", spesielt kolonnen "Hva er det rettslige grunnlaget for å bruke personopplysningene dine?" for å identifisere når behandlingen er basert på samtykke.Dersom du ønsker å trekke ditt samtykke tilbake, vennligst ta kontakt ved å benytte kontaktinformasjonen nedenfor. |
Retten til å motsette seg behandling basert på berettigede interesser |
Du kan når som helst motsette deg behandlingen av opplysningene dine når slik behandling er basert på berettigede interesser. Vi viser til tabellen i avsnittet "Hvilke opplysninger samler vi inn om deg og hvordan bruker vi dem", spesielt kolonnen "Hva er det rettslige grunnlaget for å bruke personopplysningene dine?" for å identifisere når behandlingen er basert på berettigede interesser. For å gjøre dette, vennligst ta kontakt ved å benytte kontaktinformasjonen nedenfor. |
Retten til å klage til en tilsynsmyndighet |
Du har rett til å kontakte datatilsynet i ditt land for å klage på L'Oréals databeskyttelse og personvernspraksis.: Datatilsynet Du er velkommen til å kontakte oss ved å benytte kontaktinformasjonen nedenfor før du sender en klage til det gjeldende Datatilsynet. |
Retten til dataportabilitet |
Du har rett til å flytte, kopiere eller overføre opplysninger fra vår database til en annen. Dette gjelder kun opplysninger som du har oppgitt, når behandlingen er basert på en avtale eller ditt samtykke, og er automatisert. Vi viser til tabellen i avsnittet "Hvilke opplysninger samler vi inn fra deg og hvordan bruker vi dem", spesielt kolonnen "Hva er det rettslige grunnlaget for å bruke personopplysningene dine?" for å identifisere når behandlingen er basert på oppfyllelsen av en avtale eller på samtykke. For ytterligere informasjon, vennligst ta kontakt ved å benytte kontaktinformasjonen nedenfor. |
Retten til begrensning |
Du har rett til å be om begrensning av behandlingen av personopplysningene dine. Denne rettigheten betyr at behandlingen av opplysninger dine er begrenset, slik at vi kan lagre dem, men ikke bruke eller behandle dem videre. Dette gjelder under begrensede omstendigheter oppfør i EUs personvernsforordning, som følger: • Nøyaktigheten av personopplysningene bestrides av den registrerte (dvs. deg), i en periode som gjør det mulig for dataansvarlig å bekrefte nøyaktigheten av personopplysningene; • Behandlingen er ulovlig og den registrerte (dvs. deg) motsetter seg sletting av personopplysningene og ber om at bruken av dem begrenses i stedet; • Dataansvarlig (dvs. L'Oréal) trenger ikke lenger personopplysningene for behandlingsformål, men de er pålagt av den registrerte for å etablere, utøve eller forvare rettslige krav. • Den registrerte (dvs. deg) har protestert mot behandlingen basert på dataansvarliges berettigede interesser i påvente av at bekreftelsen på om dataansvarliges berettigede interesser tilsidesetter den registrertes Dersom du ønsker å be om begrensning, vennligst ta kontakt ved å benytte kontaktinformasjonen nedenfor. |
Retten til å deaktivere Informasjonskapsler |
Du har rett til å deaktivere Informasjonskapsler. HVA ER INFORMASJONSKAPSLER? Informasjonskapsler er små tekstfiler som lagres på din enhet (datamaskin, nettbrett eller mobiltelefon) når du er på Internettet, inkludert nettstedene til L’Oréal Gruppen. For mer informasjon kan du se mer på følgende lenke: http://www.aboutcookies.org. Du kan enkelt endre nettleserinnstillingene her. Du kan også endre nettleserinnstillingene for å aktivere eller deaktivere informasjonskapsler. Bruk hjelpefunksjonen i din nettleser for mer informasjon. Mange informasjonskapsler brukes til å forbedre bruk eller funksjonalitet på nettsteder/i apper. Derfor kan deaktivering av informasjonskapsler også forhindre bruk av visse dele eller funksjoner på våre nettsteder/apper som nevnt i Cookie settings. |
For å håndtere forespørselen din, kan vi kreve bevis på din identitet.
KONTAKTINFORMASJON
Dersom du har spørsmål eller er bekymret for hvordan vi behandler og bruker dine personopplysninger, eller ønsker å utøve noen av dine ovennevnte rettigheter, vennligst kontakt oss på:
Consumer Care Center:
Vous pouvez aussi contacter notre DPO aux coordonnees suivantes : [email protected]
Address: L'Oréal Danmark A/S
[KIEHL’S]
Att.: DSAR
Havneholmen 25
1561 København V
Danmark
Nordic Data Protection Officer / Personvernombud
Klage til Datatilsynet
Du har rett til å sende inn en klage til Datatilsynet dersom du ikke er fornøyd med hvordan vi behandler dine personopplysninger eller vår bruk av informasjonskapsler.
Du finner Datatilsynets kontaktinformasjon på www.datatilsynet.no.