Main content

Kjøpevilkår

Handelsvilkår - Kiehl's Norge

HANDELSVILKÅR

www.kiehls.no

Gyldig fra 01/06/25

Disse vilkårene og kontraktsforholdet mellom Kiehl's og kjøperen er underlagt norsk lov. I tilfelle uenigheter vil vi alltid forsøke å løse dem på vanlig måte mellom kjøper og forhandler.

JURIDISK INFORMASJON

L'Oréal Norge A/S
CVR nr. 954 790 088
Lysaker Torg 35, 1366 Lysaker

Kundeservice
E-mail: [email protected]
Telefon: (+47) 239 63 859

Nordic Data Protection Officer
L'Oréal Danmark A/S
Att.: Nordic Data Protection Officer (databeskyttelsesrådgiver)
Havneholmen 25, 1561 København V
E-mail: [email protected]

Vi ber deg lese disse vilkårene og betingelsene, samt nettstedets bruksvilkår og personvernerklæring, som gjelder for din bruk av nettstedet og for vårt avtaleforhold hvis du bestiller produkter og/eller bruker relaterte tjenester på nettstedet.

I forbindelse med disse vilkårene og betingelsene vil "Du" eller "Kjøper" referere til personen som bruker nettstedet og/eller bestiller produkter via nettstedet; "Vi" eller "Selger" refererer til selskapet som er nevnt ovenfor under den juridiske informasjonen. Kjøper og selger omtales samlet som "Partene" og hver for seg som "Part".

Enhver bestilling av et produkt på nettstedet innebærer at vilkårene og personvernerklæringen er lest og akseptert, ved å krysse av i boksen for dette formålet under bestillingsprosessen. Disse vilkårene gjelder for og utelukker alle andre vilkår, særlig de som gjelder for salg i butikk eller via andre distribusjons- eller salgskanaler.

I samsvar med gjeldende lover og forskrifter informerer vi deg om at aksept av bestillingen på, som beskrevet i disse vilkårene, utgjør en elektronisk avtale mellom partene, som fungerer som bevis på at bestillingen er fullstendig og at du er forpliktet til å betale de beløpene som skal betales for utførelsen av nevnte bestilling.

INNHOLDSFORTEGNELSE

1. KJØPSBETINGELSER

Produktene vi tilbyr på nettstedet er forbeholdt (i) myndige personer (eller mindreårige som har fullmakt fra sin juridiske representant til å legge inn en bestilling på nettstedet) og (ii) personer som har full rettslig handleevne til å legge inn bestillinger på nettstedet. Vi forbeholder oss retten til når som helst å be deg om et identitetsbevis som beviser din alder og/eller bevis på fullmakt fra den juridiske representanten som er nevnt ovenfor. Hvis en kjøper ikke svarer på forespørselen ovenfor eller ikke oppfyller kravene i denne paragrafen, forbeholder vi oss retten til å ikke svare på en bestilling og/eller kansellere kunden/bestillingen fra databasen vår.

Vi gjør oppmerksom på at produktene er beregnet på personlig bruk av kjøperen, som ikke må være relatert til hans profesjonelle virksomhet, inkludert videresalg av produktet. I denne sammenheng understreker vi at bestillingsverdien ikke kan overstige DKK 5000 per bestilling. I tillegg kan en kjøper maksimalt kjøpe 5 (fem) produkter med samme referansenummer per bestilling. For bestillinger av alkoholholdige produkter (f.eks. parfyme) gjelder en grense på 200 ml per bestilling. Til slutt kan en Kjøper bare legge inn 2 (to) bestillinger per dag. Hvis kjøpesummen for de bestilte produktene eller antallet bestilte produkter er høyere enn det som er angitt ovenfor, kan bestillingen anses som ugyldig.

2. PRODUKTER - PRISER

A. Produkter

Produktene som tilbys for salg på nettstedet, er de produktene som vises den dagen kjøperen besøker nettstedet. Kjøperen gjøres oppmerksom på at bilder og tekster knyttet til produktene kan bli endret.

B. Utilgjengelighet av produkter

Utilgjengelighet av produkter Hvis et produkt ikke er tilgjengelig, vil du motta et varsel om dette:

  • Enten under bestillingsprosessen: det vises en melding om at det forespurte produktet ikke er tilgjengelig for øyeblikket,
  • Eller etter ordrebekreftelse og før levering, via e-post.

Etter at bestillingen er fullført, vil kjøperen bli informert om eventuelle utilgjengelige produkter og vil bli foreslått å (i) motta en delbestilling uten de produktene som ikke er tilgjengelige på bestillingsdatoen eller (ii) kansellere hele bestillingen.

Kjøperen har deretter 48 timer (unntatt helger og helligdager) på seg til å svare på selgerens e-post og foreslå følgende to alternativer:

  • kansellere hele bestillingen
  • eller motta en delordre i henhold til de spesielle leveringsbetingelsene som er fastsatt av selgeren.

Hvis Kjøperen ikke har svart på ovennevnte e-post til Selgeren ved utløpet av denne 48-timersperioden, vil delbestillingen bli sendt til Kjøperen til standard leveringspris som angitt i tabellen i avsnittet "Priser" nedenfor. Bestillingsbeløpet vil deretter bli fakturert til Kjøperen, minus verdien av de utilgjengelige produktene. Hvis hele bestillingsbeløpet belastes Kjøperen, forplikter Selgeren seg til å refundere den delen av beløpet som gjelder de utilgjengelige produktene til Kjøperen via den betalingsmåten Kjøperen har brukt, innen 14 dager etter at Kjøperen har blitt informert om de utilgjengelige produktene.

Hvis kjøperen ber om å kansellere hele bestillingen, vil bestillingsbeløpet ikke bli belastet. Hvis Kjøpers betaling belastes direkte under bestillingen, forplikter Selger seg til å tilbakebetale beløpet Kjøper har betalt via den betalingsmåten som er benyttet av til Kjøper innen fjorten (14) dager etter at Kjøper har bedt om å kansellere.

C. Priser

Prisene er oppgitt i danske kroner og gjelder i Danmark, med forbehold om eventuelle rabatter som gjelder på bestillingstidspunktet. De oppgitte prisene inkluderer ikke ekspedisjons- og leveringskostnader, som vil bli oppgitt før ordrebekreftelsen og fakturert separat. Prisene per bestilling er oppført i tabellen nedenfor:

LEVERINGSFORM PRIS PER ORDRE
STANDARDLEVERING FOR KJØP UNDER 499 NOK: 2-5 virkedager 90 kr.

Eventuelle kampanjetilbud i form av kuponger er kun gyldige for én bestilling per husstand i løpet av en gitt gyldighetsperiode, og kan vanligvis ikke kombineres med andre rabatttilbud.

Selger forbeholder seg retten til når som helst å endre sine priser, men produktene faktureres alltid basert på de prisene som gjelder på bestillingstidspunktet.

D. Anmeldelser og kommentarer

Du har mulighet til å dele din mening og anbefale produkter. Du har også mulighet til å se andre besøkendes vurderinger og anbefalinger. Vurderingene og anbefalingene for produktene tilsvarer gjennomsnittet av vurderingene og anbefalingene fra besøkende som har svart på hvert spørsmål. Disse vurderingene og anbefalingene kan aldri utgjøre et kontraktselement for selgeren.

Stjernene som vises på nettstedet ved siden av produkter representerer gjennomsnittet av vurderingene på et gitt tidspunkt, generert av personer som har gitt sin mening om disse produktene på nettstedet vårt. De kan derfor endres fra dag til dag.

1. LAGRE OG BEKREFT BESTILLINGEN DIN

A. Bestilling

For å legge inn en bestilling må kjøperen først logge inn på nettstedet.

Kjøperen har da mulighet til å se de ulike produktene som tilbys for salg den dagen nettstedet besøkes, og velge sine produkter ved å (i) søke i de ulike produktkategoriene, eller ved å (ii) skrive inn produktnavnet direkte i søkemotoren, eller (iii) klikke på en av -sidene i nettstedskartet nederst på hver side, og på den måten få tilgang til hele produktutvalget.

Mens du surfer på nettstedet, kan kjøperen legge inn en bestilling ved å klikke på knappen som er utformet for å legge produktet i handlekurven. Når dette er gjort, vises antallet produkter i handlekurven til kjøperen.

Kjøperen kan deretter fortsette besøket eller klikke på handlekurven, og på skjermen vises innholdet i handlekurven med alle varene som inngår i bestillingen, deres viktigste egenskaper, totalbeløpet for bestillingen, faktura- og leveringsinformasjon, tidsfrister, kostnader, eventuelle leveringsbegrensninger og kjøperens rettigheter og juridiske garantier.

Kjøperen kan kansellere bestillingen, legge til produkter, endre den eller kansellere den så lenge han/hun ennå ikke har bekreftet den endelig. Hvis kjøperen ønsker å velge andre produkter, kan han/hun fortsette å søke på nettstedet og samtidig sørge for at de valgte produktene er riktig lagret i handlekurven.

Når valget av produkter er gjort, kan kjøperen bestille dem ved å bekrefte bestillingen med den dedikerte knappen. I det øyeblikket åpnes en ny side der kjøperen kan:

  • Skriv inn brukernavn (e-postadresse) og passord hvis kjøperen allerede har en konto på nettstedet,
  • Fyll ut et skjema med personlige opplysninger der de obligatoriske feltene må fylles ut, for eksempel navn, fornavn, e-postadresse, faktureringsadresse og leveringsadresse.

Kjøperen forplikter seg til å fylle ut skjemaet i god tro. Kjøperen bekrefter at alle opplysninger som er gitt til selgeren og som er lagret i selgerens og/eller leverandørens datasystemer, er korrekte og stemmer overens med kjøperens identitet. Vi gjør oppmerksom på at disse personopplysningene er underlagt personvernerklæringen som kan leses her.

Etter å ha sjekket innholdet i bestillingen, oppfordres kjøperen til å:

  • Klikk på knappen som videresender ham/henne til betaling av bestillingen, i henhold til betingelsene beskrevet i de generelle vilkårene;
  • Klikk på knappen som gjør det mulig å endre innholdet i handlekurven og/eller personopplysningene;

Før kjøperen klikker på knappen som gir tilgang til betaling av bestillingen, må han/hun først lese de generelle vilkårene og deretter bekrefte at han/hun godtar alle disse vilkårene ved å angi at han/hun godtar dem på nettstedet (f.eks. ved å krysse av i en boks).

Så snart kjøperen bekrefter at han/hun aksepterer de generelle vilkårene, åpnes en side for betaling av bestillingen. Hver bestilling innebærer en betalingsforpliktelse, noe som betyr at bestillingen innebærer at kjøperen må betale.

Kjøperen må derfor betale for sin bestilling i henhold til de betingelser som er beskrevet i de generelle vilkårene.

Når Kjøperen velger å betale med kredittkort, som definert i artikkel 4 nedenfor, vil han/hun automatisk bli omdirigert til betalingstjenestens server. Betalingstjenesteserveren er beskyttet av SSL-kryptering (Secure Socket Layer), slik at alle data knyttet til betalingsmåten er beskyttet på best mulig måte, og kjøpers bankopplysninger er ikke inkludert i Selgers informasjonssystem. Selger er dermed fritatt for ansvar. De automatiserte databasene eller andre data som Selger har lagret, utgjør bevis for alle transaksjoner som har funnet sted mellom Selger og Kjøper.

b. Bekreftelse av ordre

Når bestillingen er bekreftet og betalingen er godkjent i henhold til vilkårene nedenfor, vises en oversikt over alle bestillingsdetaljer, som kan skrives ut og lagres. Kjøperen vil så snart som mulig motta en ordrebekreftelse på e-post til den e-postadressen han/hun har oppgitt, med følgende informasjon:

  • Selgers identitet og kontaktinformasjon,
  • bestillingsnummeret som ble lagret på bestillingstidspunktet,
  • en oversikt over bestillingen og hovedtrekkene ved produktene,
  • vilkår, kostnader og eventuelle leveringsbegrensninger,
  • det totale beløpet for bestillingen, inkludert merverdiavgift,
  • de rettigheter og juridiske garantier som er tilgjengelige for kjøperen.
  • betalingsbekreftelsen,
  • generelle vilkår og betingelser for salg,
  • avbestillingsskjemaet.

Selger beholder eiendomsretten til de bestilte produktene og/eller tjenestene inntil beløpet og de tilhørende kostnadene, inkludert fraktkostnader, er innkrevd av Selger. Ved manglende betaling forplikter Kjøperen seg til å returnere de mottatte Produktene til Selgeren for egen regning på første forespørsel.

For å beskytte selgeren mot misbruk fra svindlere og i tilfelle selgeren eller betalingstjenesten mistenker svindel med en bestilling, forbeholder sistnevnte seg retten til å be om ytterligere dokumenter fra kjøperen (før bestillingen behandles) (spesielt bevis på kjøperens identitet) for å bekrefte om svindel har funnet sted.

Hvis kjøperen ikke svarer innen 15 dager etter at forespørselen er sendt av selgeren eller betalingstjenesten, vil bestillingen bli kansellert, og selgeren vil ikke kreve noen betaling. Hvis betalingen for bestillingen allerede er mottatt, vil selgeren tilbakebetale beløpet innen 14 dager etter utløpet av ovennevnte periode ved hjelp av betalingsmåten som kjøperen har brukt.

c. Bevis på bestillingen

Det er uttrykkelig avtalt mellom selger og kjøper at e-poster er gyldige for begge parter, i tillegg til dataene som automatisk lagres på nettstedet, spesielt når det gjelder bestillingens art og dato.

Der det er aktuelt, kan kjøperen, i samsvar med sedvaneretten, få tilgang til den elektroniske avtalen mellom kjøperen og selgeren. For dette formålet kan han/hun kontakte kundeservice og oppgi alle nødvendige data, spesielt ordrenummer og kontaktinformasjon.

1. BETALING

Kjøperen kan velge mellom ulike betalingsmåter når han eller hun betaler for bestillingen, som beskrevet ovenfor.

Betaling kan gjøres:

  • med kredittkort (Visa, Amex, Mastercard), via Apple Pay eller via en Paypal-konto;

Bestillingen vil kun bli akseptert av Selger etter (i) at Kjøper har akseptert de generelle salgsbetingelsene, (ii) verifisering og bekreftelse av betalingens gyldighet og (iii) utsendelse av ordrebekreftelse til Kjøper. Selger forbeholder seg retten til når som helst å avvise bestillinger eller leveranser hvis (i) grensene som er angitt i artikkelen "kjøpsbetingelser" ovenfor overskrides, (ii) det foreligger en tvist med kjøper, (iii) kjøper ikke har betalt en bestilling tidligere eller bare har betalt delvis, (iv) autorisasjon av betaling med kredittkort blir avvist av banker, (v) betalingen ikke blir utført eller bare delvis utført.

2. LEVERING OG MOTTAK

a. Leveringsmetoder

Når bestillingen er pakket, sendes den til den postadressen som kjøperen har oppgitt under bestillingsprosessen. Produktene leveres med post eller en spesialisert tjenesteleverandør (avhengig av hvilken leveringsmetode som er valgt) (heretter kalt "Transportøren"). Hvis kjøperen ikke er til stede, vil transportøren legge igjen en beskjed i kjøperens postkasse om at han har vært på døren og hvor pakken senere kan hentes. Kjøperen informeres om at pakken vil bli lagret av leveringstjenesten i en viss tidsperiode, og at den deretter vil bli returnert hvis den ikke er hentet.

b. Tidsfrister

Bestillinger som betales med kredittkort, behandles senest innen 3 virkedager.

Vær oppmerksom på at en bestilling ikke sendes før den er ferdigbehandlet. Etter at bestillingen er behandlet, blir de aktuelle produktene sendt og levert av transportøren innen følgende tidsrammer:

  • Levering med DHL Standard: 3-5 virkedager,
  • Levering med DHL Express: 1-2 virkedager (ved bestilling før kl. 12.00)

Søndager og helligdager regnes ikke som ukedager.

Bestillingen leveres alltid innen 30 dager etter ordrebekreftelse fra kjøperen, forutsatt at kjøpesummen er betalt i sin helhet og at kjøpsbetingelsene som beskrevet i artikkelen "kjøpsbetingelser" i de generelle vilkårene er overholdt. Dersom levering ikke har funnet sted innen denne fristen, kan kjøperen kansellere bestillingen i henhold til vilkårene i artikkelen "forsinket levering" nedenfor.

c. Forsinket levering

Ved forsinket levering (som overskrider den oppgitte leveringstiden eller, hvis ikke oppgitt, den maksimale leveringstiden på 30 dager etter ordrebekreftelse), må kjøperen rapportere denne forsinkelsen til selgeren per e-post så snart som mulig, slik at selgeren kan kontakte transportøren.

Hvis bestillingen lokaliseres etter ovennevnte forespørsel, vil den umiddelbart bli videresendt til leveringsadressen som er angitt i bestillingen. Hvis det imidlertid viser seg at bestillingen har forsvunnet etter forespørselen, vil selgeren sende produktet/produktene til kjøperen på egen bekostning og, hvis de ikke lenger er tilgjengelige, refundere hele beløpet som kjøperen har betalt i henhold til betalingsmåten som er brukt.

Hvis levering ikke har funnet sted mer enn 14 virkedager etter e-postmeldingen der kjøperen melder fra om at forsinkelsen ikke skyldes force majeure, har kjøperen når som helst mulighet til å kansellere bestillingen sin her på kundeservice.

Dersom Kjøperen benytter seg av denne avbestillingsretten i samsvar med vilkårene i denne artikkel 5c, vil ikke bestillingsbeløpet bli belastet av Selgeren. Hvis betalingen for bestillingen allerede er mottatt, vil selgeren refundere hele beløpet som kjøperen har betalt (inkludert leveringskostnader) i henhold til den betalingsmåten som er brukt, innen 14 dager etter mottak av avbestillingsvarselet på, med unntak av enhver annen kompensasjon.

d. Mottakelse

Enhver levering anses å ha funnet sted så snart transportøren har overlevert produktene til kjøperen eller til en tredjepart utpekt av kjøperen. Kjøperen skal umiddelbart etter mottak av Produktene kontrollere at de fullt ut tilsvarer de bestilte Produktene.

Eventuelle avvik/feil som oppdages ved levering (særlig forsinket levering eller et defekt eller skadet produkt) må rapporteres fullstendig og nøyaktig av kjøperen på kvitteringen som transportøren fremviser ved levering av produktene og/eller må meddeles transportøren med rekommandert brev innen 10 dager etter mottak av bestillingen.

Slike mangler må også her rapporteres så snart som mulig til selgerens kundeservice. En kopi av reklamasjonen adressert til transportøren må legges ved.

4. JURIDISKE GARANTIER

a. Beskrivelse av de juridiske garantier

Selgeren er forpliktet til å levere et produkt som svarer til den bestillingen Kjøperen har gjort, og skal iverksette tiltak mot mangler som allerede foreligger på tidspunktet for levering av denne bestillingen.

I denne sammenheng må produktet oppfylle avtalen:

  1. være egnet for forventet bruk av et lignende produkt og, der det er aktuelt
    • svarer til beskrivelsen gitt av Selger og har de egenskaper som Kjøper har presentert i form av en prøve eller et eksempel;
    • har de egenskaper som kjøperen med rimelighet kan forvente på grunnlag av det som er offentlig opplyst av selgeren, produsenten eller dennes representant, særlig i annonser eller på etiketter;
  2. eller har de egenskaper som Partene i fellesskap har bestemt, eller som er egnet for den spesifikke bruken som Kjøperen har planlagt, og som Selgeren har blitt informert om og har akseptert.

Selgeren er også forpliktet til å gi garanti mot skjulte mangler ved salgsgjenstanden som gjør den uegnet til det formål den er bestemt til, eller som forringer denne bruken i en slik grad at kjøperen ikke ville ha kjøpt den eller bare ville ha kjøpt den til en lavere pris dersom han/hun hadde vært klar over dem.

b. Fremgangsmåte

Hvis de leverte produktene ikke tilsvarer de produktene kjøperen har bestilt, eller hvis de har skjulte feil, må kjøperen sende en e-post til selgerens kundeservice og informere ham om feilene eller de skjulte feilene ved produktene.

Selgerens kundeservice vil bekrefte mottak av Kjøperens forespørsel og informere ham om fremgangsmåten som skal følges.

Ved retur må Produktene returneres (i) hele, ubrukte og i original inneremballasje, og om mulig (ii) ledsaget av original ytteremballasjen, returseddel og en kopi av fakturaen. Kjøperen er ansvarlig for enhver risiko forbundet med retur av produktene.

Ved mottak av Produkter som mistenkes å ha feil eller skjulte feil, vil Selger kontrollere om dette er tilfelle. Selger kan også utføre en kvalitetskontroll for å verifisere at de returnerte Produktene faktisk er de originale Produktene. Disse kontrollene vil selvfølgelig bli utført så snart som mulig og senest innen 1 måned.

c. Innholdet i de rettslige garantiene

Hvis det oppdages feil eller skjulte feil i Produktene, kan Kjøperen velge mellom reparasjon eller utskifting av Produktene, med forbehold om vilkårene og betingelsene vedrørende forventede kostnader. Kjøperen (i) har inntil 2 år etter levering av Produktet til å foreta seg noe, og (ii) er fritatt fra å fremlegge bevis for en defekt ved Produktet i 24 måneder etter levering av Produktet.

I forbindelse med bruk av garantien kan kjøperen velge mellom å heve kjøpet eller å få et prisavslag i salgsprisen.

4. ANGRERETT

a. Underrette selgeren om beslutningen om å kansellere kontrakten

Kjøperen har angrerett som kan utøves innen 14 kalenderdager uten å oppgi noen grunn eller betale noen avgifter, med unntak av returkostnader. Denne angreretten utløper 14 kalenderdager etter at kjøperen eller en tredjepart utpekt av ham, bortsett fra transportøren, er i besittelse av produktene.

Hvis Kjøperen har kjøpt flere Produkter i én ordre eller Produktene er levert i flere delleveranser, begynner angrefristen først å løpe når Kjøperen eller en tredjepart utpekt av ham, som ikke er transportøren, er i fysisk besittelse av det siste Produktet i den siste delleveransen.

For å utøve angreretten må Kjøperen, før utløpet av angrefristen, underrette Selgeren om sin beslutning om å heve kjøpet ved å sende en utvetydig erklæring til (ii) via e-post til følgende adresse: [email protected]

For å sikre at angrefristen overholdes, må Kjøperen sende melding om utøvelse av angreretten før utløpet av angrefristen.

b. Retur av produkter der angreretten gjelder

Etter at Kjøperen har meddelt sin beslutning om å heve kjøpet, må han returnere Produktene i sin helhet, ubrukt og i den originale innvendige emballasjen, og om mulig ledsaget av den originale ytteremballasjen, returseddelen og en kopi av fakturaen, så snart som mulig og senest innen 14 dager etter at Kjøperen har meddelt sin beslutning om å heve kjøpet. Denne fristen anses å være overholdt dersom retur av Produktene er påbegynt før utløpet av angrefristen på 14 dager.

Hvis Produktene ikke returneres innen 14 dager etter at Kjøperen har gitt beskjed om beslutningen om å heve kjøpet, vil Produktene ikke bli refundert. Kostnaden for retur av produktene skal bæres av kjøperen.

c. Retur av produkter der angreretten gjelder

Selgeren forplikter seg til å refundere hele kjøpesummen til Kjøperen, inkludert leveringskostnader (med unntak av ekstra leveringskostnader som følge av Kjøperens eventuelle valg av en annen leveringsmåte enn den billigste leveringsmåten som Selgeren tilbyr som standard). Med mindre Kjøperen uttrykkelig aksepterer en annen refusjonsmetode, vil Produktene bli refundert ved bruk av samme betalingsmetode som Kjøperen har benyttet, og dette må gjøres så snart som mulig og senest innen 14 dager etter at Selgeren har blitt informert av Kjøperen om sin beslutning om å heve kjøpet. Denne tilbakebetalingen medfører ingen kostnader for Kjøperen. Tilbakebetalingen av dette beløpet kan imidlertid utsettes til de returnerte Produktene faktisk er mottatt, eller til Kjøperen har fremlagt bevis på at Produktene er sendt, avhengig av hva som inntreffer først.

Kjøperen gjøres oppmerksom på at angreretten ikke kan utøves med hensyn til produkter som har brutt forseglingen etter levering og som ikke kan returneres av hygieniske eller helsemessige årsaker.

For ytterligere informasjon om omfang, innhold og instruksjoner for utøvelse av angreretten, kan kjøperen kontakte kundeservice på følgende e-postadresse: [email protected]

5. KONTAKT OSS

Ved problemer med en bestilling kan du kontakte vår kundeservice:
E-post: [email protected] / tlf. (+47) 239 63 859
Fra mandag til lørdag fra 09.00 - 21.00

I samsvar med gjeldende meklingsregler må enhver forbrukertvist først meldes skriftlig til kundeservice på følgende adresse:
[email protected]

Deretter kan alle forbrukertvister sendes til den nettbaserte plattformen for tvisteløsning i samsvar med artikkel 14 i forordning (EU) nr. 524/2013, som er tilgjengelig via følgende lenke: https://webgate.ec.europa.eu/odr/.

6. PERSONOPPLYSNINGER

a. Personopplysninger

Når du legger inn en bestilling, er det obligatorisk å oppgi personopplysninger som er merket med en stjerne og som er samlet inn i forbindelse med fjernsalg. Denne informasjonen er nødvendig for å behandle og levere bestillinger og å utarbeide fakturaer. Denne informasjonen er strengt konfidensiell og vil kun til bruk av selger eller dennes leverandører, som er underlagt de samme forpliktelsene, til å behandle bestillinger som er lagt inn i samsvar med personvernerklæringen som er tilgjengelig her.

Vi informerer deg om at kjøperen har rett til å få tilgang til, endre, korrigere og slette personopplysninger om ham/henne ved å sende melding, sammen med bevis på identitet, til selgerens kundeservice for å utøve dette høyre.

Kjøper kan, hvis han/hun ønsker det, motta e-poster fra Selger med informasjon om Selgerens produkter og aktiviteter dersom han/hun tidligere har samtykket til dette ved å krysse av i den aktuelle boksen. Kjøperen forbeholder seg retten til å avvise slike korrespondanse. Han/hun kan gjøre dette på forhånd ved å ikke gi sitt samtykke. eller etterpå ved å klikke på avmeldingslenken nederst på hver nyhetsbrev fra Kiehls.no.

b. Informasjonskapsler

Nettstedet bruker informasjonskapsler. Informasjonskapsler er datafiler som lagres på kjøperens harddisk. Ytterligere informasjon om selgers bruk av informasjonskapsler på dette Nettstedet finnes i vår personvernerklæring.

7. ANDRE BESTEMMELSER

a. Force Majeure

Ingen av partene på skal være ansvarlig for helt eller delvis mislighold av sine forpliktelser i henhold til de generelle salgsbetingelsene dersom slikt mislighold skyldes en force majeure-begivenhet.

Som force majeure-hendelser regnes alle hendelser som oppfyller kriteriene som er definert i rettspraksis og lovgivning.

Den part som påberoper seg en force majeure-situasjon, skal varsle den andre parten innen 5 virkedager etter at en slik hendelse har inntruffet. Partene er enige om å rådføre seg med hverandre så snart som mulig for i fellesskap å fastsette vilkårene for oppfyllelse av bestillingen som skal gjelde under force majeure-situasjonen. Etter en periode på 1 måned med avbrudd på grunn av force majeure, kan selgeren bestemme seg for ikke å utføre ordren, og skal da eventuelt tilbakebetale kjøperen.

b. Fullstendigheten av de generelle salgsbetingelsene på

Disse generelle vilkårene og ordreoversikten utgjør til sammen en avtale og hele avtaleforholdet som er inngått mellom partene.

I tilfelle motstrid mellom dokumentene skal de generelle salgsbetingelsene ha forrang.

c. Endring av de generelle salgs- og leveringsbetingelsene

Kjøperen kan lagre eller skrive ut disse vilkårene, forutsatt at han/hun ikke endrer dem.

De gjeldende vilkårene kan når som helst konsulteres under overskriften "Generelle salgsvilkår", som er tilgjengelig via alle sider på nettstedet.

Selger kan når som helst oppdatere disse Vilkårene. Enhver slik oppdatering må uttrykkelig angis på forhånd på nettstedet.

d. Gjeldende lov og kompetente domstoler

Disse generelle vilkårene og kontraktsforholdet mellom kjøperen og selgeren skal reguleres av dansk rett. Enhver tvist mellom kjøperen og selgeren som ikke løses innenfor rammen av meklingen nevnt i artikkel 8 ovenfor, vil bli forelagt de kompetente danske rettsmyndighetene.

Orientation message
For the best experience, please turn your device